Algemene Voorwaarden

Algemene informatie

Grey Matter ApS
Vølundsvej 6F
3400 Hillerød
Denemarken

Telefoonnummer: (+45) 42 52 02 76
E-mail: info@greymatter.dk

Betaling

Mogelijke betalingsmogelijkheden:

  • Visa/Dankort
  • Mastercard
  • VISA
  • MobilePay

Het bedrag voor uw aankoop wordt pas van uw rekening afgeschreven wanneer de goederen worden verzonden.

Bij betaling met internationale betaalkaarten wordt de betaling gereserveerd op uw rekening in overeenstemming met de voorwaarden van uw kaart, totdat wij de betaling afschrijven of weigeren.

Als u met MobilePay betaalt, is het de betaalkaart die in de app staat die bepaalt of de betaling wordt gereserveerd.

Als er problemen optreden met de gekozen betaalmethode, behouden wij ons het recht voor om contact met u op te nemen om een alternatieve betaalmethode te bespreken. We kunnen wijzigingen in de betaalmethode voorstellen in geval van technische fouten, verdenking van fraude of niet-betaling, maar dergelijke wijzigingen zullen alleen plaatsvinden met uw toestemming.

Als we geen overeenstemming kunnen bereiken, of als u geen toestemming geeft, behouden wij ons het recht voor om de bestelling te weigeren of te annuleren onder de genoemde omstandigheden.

Als uw bestelling wordt geweigerd, zullen we u onmiddellijk informeren en elk bedrag dat u heeft betaald terugbetalen.

Levering

Grey Matter ApS maakt gebruik van het transportbedrijf GLS voor levering.

Beschikbare verzendmethoden en prijzen worden weergegeven tijdens het bestellen en kunnen variëren afhankelijk van de gekozen leveringsmethode.

Als u kiest voor levering naar een afhaalpunt/pakketbox waar geen ruimte is, zal uw levering worden omgeleid naar een nabijgelegen afhaalpunt/pakketbox.

Gratis levering naar afhaalpunten wordt aangeboden in Denemarken en Nederland bij aankopen boven een vastgesteld bedrag. We leveren naar de volgende landen:

  • Denemarken: 1–2 werkdagen. Gratis levering bij bestellingen boven € 110. (Geldig voor geselecteerde verzendmethoden)
  • Nederland: 2–3 werkdagen. Gratis levering bij bestellingen boven € 200. (Geldig voor geselecteerde verzendmethoden)
  • Zweden: 2–4 werkdagen.
  • Duitsland: 2–3 werkdagen.
  • Finland: 3–5 werkdagen.
  • België: 2–3 werkdagen.
  • Frankrijk: 2–3 werkdagen.

Tijdens grote uitverkoopperiodes, feestdagen of speciale gelegenheden kan de levertijd langer zijn dan normaal.

Afhalen

Op ons adres Vølundsvej 6F, 3400 Hillerød, Denemarken is het mogelijk om uw bestelling af te halen. Lees meer hier.

Een bestelling voor afhalen wordt geannuleerd als deze niet binnen 10 werkdagen na goedkeuring voor afhalen is opgehaald, en de klant heeft hierover een e-mail ontvangen.

Herroepingsrecht

Als consument heeft u 14 dagen herroepingsrecht wanneer u bij ons winkelt. Dit volgt uit de consumentenovereenkomst.

De herroepingsperiode verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u uw artikel heeft ontvangen. Als u meerdere verschillende artikelen in dezelfde aankoop heeft besteld, maar deze afzonderlijk worden geleverd, begint de termijn vanaf de dag waarop u het laatste artikel ontvangt.

De termijn houdt in dat u 14 dagen vanaf de ontvangst heeft om ons te laten weten dat u uw aankoop wilt herroepen. De melding moet zo snel mogelijk worden gedaan naar info@greymatter.dk. In uw melding moet u ons duidelijk laten weten dat u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht. Vermeld alstublieft het ordernummer, naam, adres en wanneer u het artikel heeft ontvangen. U kunt niet herroepen door simpelweg de ontvangst van het artikel te weigeren zonder ons tegelijkertijd duidelijk hierover te informeren. We kunnen de kosten die verbonden zijn aan het retourneren van het pakket naar ons in rekening brengen.

Herroeping van een deel van de aankoop

Als u meerdere artikelen bij ons heeft gekocht, heeft u de mogelijkheid om één of meerdere artikelen te retourneren, ook al zijn ze in één bestelling gekocht. Houd er rekening mee dat u de verzendkosten niet terugkrijgt als u een deel van uw aankoop herroept.

Niet-afgehaalde pakketten

Grey Matter ApS is niet verantwoordelijk voor het feit dat u uw pakket niet in het afhaalpunt ophaalt. U moet uw pakket ophalen zodra het is verzonden vanuit ons magazijn. Niet-afgehaalde pakketten die naar ons worden teruggestuurd, worden geannuleerd en de retourkosten worden in mindering gebracht wanneer we het pakket ontvangen.

Retourneren

Wanneer u ons heeft laten weten dat u uw aankoop wilt herroepen, heeft u 14 dagen om het artikel naar ons terug te sturen.

U moet zelf de kosten voor het retourneren van het pakket betalen, en u bent verantwoordelijk als er schade optreedt tijdens het transport. U kunt een retourlabel bij ons aanvragen, lees meer hier. Als u uw retourlabel bij ons heeft gekocht, zijn wij verantwoordelijk als er schade optreedt tijdens het transport, mits het artikel goed is verpakt. Lees meer over de eisen aan de staat van het artikel bij retourneren hieronder.

Geen herroepingsrecht

Deze overeenkomsten kunnen niet worden herroepen:

  • Levering van verzegelde goederen die om gezondheids- of hygiënische redenen niet geschikt zijn om te worden geretourneerd, en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.

De staat van het artikel wanneer u het retourneert

Wanneer u het artikel retourneert, moet het in verkoopbare staat en als nieuw zijn. Dit betekent dat u het artikel op de manier mag uitproberen die nodig is om de aard, eigenschappen of de manier waarop het functioneert vast te stellen. Met andere woorden, u mag het artikel op dezelfde manier uitproberen als wanneer u het in een fysieke winkel zou bekijken, maar het artikel mag niet in gebruik worden genomen.

Schoenen moeten altijd op een zachte ondergrond worden gepast, omdat slijtage bij teruglevering een waardevermindering van het artikel kan zijn.

Als u sporen van bijvoorbeeld make-up, parfum, deodorant, sigarettenrook of dergelijke achterlaat, kan dit leiden tot een waardevermindering van het artikel.

Als u het artikel op een andere manier heeft uitgeprobeerd dan hierboven beschreven, en dit heeft geleid tot een waardevermindering, bent u hiervoor verantwoordelijk en ontvangt u slechts een deel van het aankoopbedrag terug. In sommige gevallen kan dit betekenen dat u alleen de verzendkosten terugkrijgt.

Terugbetaling van het aankoopbedrag

Als u uw aankoop herroept, krijgt u uw geld terug. Als het artikel in waarde is verminderd, trekken we het bedrag af waarvoor u verantwoordelijk bent.

Als u gebruik heeft gemaakt van ons retourlabel, trekken we dit van uw retourbedrag af.

We vergoeden alle betalingen die we van u hebben ontvangen in verband met de aankoop, inclusief verzendkosten (dit geldt echter niet voor extra verzendkosten in de gevallen waarin u een andere verzendmethode heeft gekozen dan de goedkoopste standaardlevering die we aanbieden), uiterlijk 14 dagen vanaf de dag waarop we uw melding hebben ontvangen dat u de aankoop wilt herroepen.

In het geval van een waardevermindering van het geretourneerde artikel waarvoor u verantwoordelijk bent, zal dit worden afgetrokken van het aankoopbedrag. We voeren een dergelijke terugbetaling uit met dezelfde betaalmethode die u heeft gebruikt bij de oorspronkelijke transactie.

We kunnen de terugbetaling inhouden totdat we het artikel retour hebben ontvangen. Tenzij u ons bewijs stuurt dat u het heeft geretourneerd.

Retour artikelen worden gestuurd naar:

Grey Matter ApS
Vølundsvej 6F
3400 Hillerød
Denemarken

Gelieve de envelop/pakket te markeren: RETOUR.

We accepteren alleen pakketten die rechtstreeks naar het adres worden verzonden. We accepteren geen pakketten die op afbetaling zijn verzonden.

Vergeet niet de bijgevoegde retourbon bij te voegen, aangezien we deze informatie nodig hebben om uw zaak te verwerken.

U kunt de aankoop ook herroepen door uw pakket persoonlijk op ons magazijn af te geven, lees meer hier.

Klachtenrecht

Wanneer u bij ons winkelt als consument, zijn de regels van de koopwet van toepassing op de aankoop van goederen. Dit betekent dat u 24 maanden garantie heeft.

Neem contact met ons op voordat u het artikel terugstuurt. Als uw klacht gegrond is, betekent dit dat u het artikel kunt laten repareren, omruilen, uw geld terugkrijgen of een korting op de prijs kunt krijgen, afhankelijk van de specifieke situatie.

Het is een vereiste dat de klacht gegrond is en dat het gebrek niet is ontstaan door onjuist gebruik van het product, slijtage of ander schadeveroorzakend gedrag.

U moet binnen een "redelijke termijn" klagen nadat u de fout heeft ontdekt. Als u binnen twee maanden na ontdekking van de fout klaagt, is de klacht altijd tijdig.

Als de klacht gegrond is, vergoeden we uiteraard uw (redelijke) verzendkosten.

Privacybeleid

Als u ons privacybeleid wilt lezen, kunt u dat hier doen.

Klachtmogelijkheden

Als u als consument een klacht wilt indienen over uw aankoop, moet u contact opnemen met info@greymatter.dk. Als het ons niet lukt om een oplossing te vinden, kan een klacht over een product of dienst worden ingediend bij:

De online klachtenportal van de EU-commissie kan ook worden gebruikt om een klacht in te dienen. Dit is vooral relevant als u een consument bent die in een ander EU-land woont. Klachten kunnen hier worden ingediend. Bij het indienen van een klacht moet u ons e-mailadres info@greymatter.dk opgeven.

Overige voorwaarden

Fair Use-beleid

Om bij ons te kunnen winkelen, veronderstellen we dat u als klant:

  • De intentie heeft om de goederen die u koopt te behouden. Deze intentie beperkt uiteraard niet uw recht om gebruik te maken van het herroepingsrecht. U heeft altijd recht op het wettelijk herroepingsrecht en de mogelijkheid om goederen te retourneren volgens onze aankoopvoorwaarden.
  • Een respectvolle en fatsoenlijke toon aanneemt tegenover onze klantenservicemedewerkers. We tolereren geen denigrerende, bedreigende of kwetsende gedragingen in verband met klantenservice.
  • Niet probeert te bedriegen, te frauderen of op andere wijze in strijd met de geldende wetgeving handelt.

Deze punten vormen ons Fair Use-beleid, dat tot doel heeft een veilige en eerlijke winkelervaring voor alle partijen te waarborgen.

Voorbeelden van gedrag dat als een schending van het Fair Use-beleid kan worden beschouwd, zijn onder andere:

  • Herhaald of ongebruikelijk koop- en retourgedrag, wat aangeeft dat de klant niet de werkelijke intentie heeft gehad om de goederen te behouden.
  • Pogingen tot fraude met betrekking tot retouren – bijvoorbeeld manipulatie met labels of prijslabels, of het verstrekken van onjuiste informatie over ontbrekende goederen.

We behouden ons het recht voor om te reageren op gedrag dat als strijdig met dit beleid wordt beoordeeld.

Prijzen

Als er op de webshop een openlijk foutieve prijs staat, en u dit redelijkerwijs had moeten opmerken, zijn wij niet verplicht om het betreffende product tegen de foutieve prijs te leveren.

In geval van vertragingen, backorders of uitverkochte artikelen, nemen we zo snel mogelijk contact met u op met informatie over wat we in de zaak kunnen doen.

We hebben geen prijs garantie op eventuele afgeprijsde artikelen of promotie artikelen. Er kunnen voortdurend campagnes op de webshop zijn, vaak betreft dit stijlen waarvan nog maar een paar stuks beschikbaar zijn.

We bieden geen prijsvergelijking aan voor enige artikelen.

Als u net een artikel heeft gekocht dat is afgeprijsd, kunt u het opnieuw bestellen en het andere naar ons terugsturen. Of u kunt contact met ons opnemen via info@greymatter.dk - zodat we samen een oplossing kunnen vinden.

Onze leveranciers kunnen voortdurend de prijzen van de artikelen wijzigen, wat betekent dat de prijs die u op de site vindt, de geldende prijs is.

De algemene voorwaarden zijn voor het laatst bijgewerkt in april 2025.

Standaard herroepingsformulier

Dit formulier moet alleen worden ingevuld en geretourneerd als het herroepingsrecht wordt ingeroepen.

Aan Grey Matter ApS, Vølundsvej 6F, 3400 Hillerød, Denemarken

We raden aan dat u ons bijgevoegde retourlabel gebruikt, dat u in uw bestelling vindt, maar als u deze mist, vul dan het onderstaande in.

- Ik geef hierbij aan dat ik het herroepingsrecht wil inroepen in verband met mijn koopovereenkomst voor de volgende goederen:

- Ordernummer:

- Besteld op (*)/ontvangen op (*)

- Naam van de consument (namen van de consumenten)

- Adres van de consument (adressen van de consumenten)

- Handtekening van de consument (handtekeningen van de consumenten) (alleen als de inhoud van het formulier op papier wordt meegedeeld)

- Datum

- (*) Verwijder wat niet van toepassing is